Stiu ca tu activezi in alt domeniu si ca aveti un business solid. De ce sa cumperi o crama? Si de ce tocmai Domeniile Franco Romane?
Am cumpărat crama din mai multe motive. În primul rând, ca să continui afacerea de care s-au ocupat părinţii mei, care au reuşit să retrocedeze şi să administreze moşia din Dealu Mare (Domeniile Persu-Eminescu) deţinută de străbunicii mei, Ecaterina Eminescu şi Alexandru Persu - inginer agronom şi primar al comunei Tohani. În al doilea rând, achiziţia unei crame BIO se circumscrie filosofiei după care am funcţionat şi în afacerile mele cu energie regenerabilă: ecologia şi sustenabilitatea.
Poti sa ne spui in cifre cum a evoluat DFR ca business in 2023 si care sunt premizele lui 2024?
În 2023, DFR a înregistrat o creștere de 30% față de 2022, datorită extinderii bazei de clienți. Pentru 2024, estimăm o creștere minimă de 50% ceea ce va consolida poziția DFR pe piață. Vinurile BIO sunt căutate din ce în ce mai mult si reprezintă o nouă tendință în preferințele consumatorilor români. Din acest motiv, tot mai multe restaurante adaugă în meniul de vinuri și o pagină dedicată vinurilor BIO.
Crezi in exportul de vin al Romaniei? O vezi o necesitate pentru voi?
Piaţa de vin din România a devenit din ce în ce mai competitivă şi mai aglomerată - vorbim de actori interni, dar şi de cei internaţionali. În acest context, exportul de vin, pentru producătorii din România, este singura cale de creştere sănătoasă şi rapidă a cifrei de afaceri.
Care crezi ca sunt atuu-urile principale ale vinului romanesc la export?
Calitatea indiscutabilă a vinurilor produse în România (ne putem bate de la egal la egal cu orice ţară producătoare de vin din lume), soiurile locale româneşti unice (Feteasca Neagră, Băbeasca Neagră, Feteasca Albă, Feteasca Regală etc.) şi imaginea noastră de ţară producătoare din „noul val”, care face vinuri într-un stil propriu şi original.
Legat de piata interna: Evolutia economica a consumatorului este in continuare dificila datorita inflatiei si factorilor externi. Cum crezi ca va impacta pe termen mediu consumul de vin?
Consumul va crește ușor în 2024 datorită anului electoral și infuziei de bani în economie, dar va scădea în prima parte a lui 2025. După alegeri, vor apărea costuri suplimentare sub forma unei creșteri adiționale a inflației, ceea ce va duce inevitabil la o scădere a consumului.
Care sunt segmentele de public pe care le targetati?
Fiecare gamă din portofoliul nostru îşi are publicul ei. Aproximativ jumătate din vinurile noastre se adresează „consumatorilor tineri”, cei cu vârste între 18 şi 34 de ani şi restul gamelor sunt destinate „consumatorilor maturi”, cu vârste de la 35 de ani în sus. Avem vinuri care acoperă trei categorii de preţ: entry-level (gama Rendez-vous), medium (gama DFR) şi premium (gamele Vigneron şi Arrogance).
Ce vin alege Mihnea când vrea sa se rasfete?
Întotdeauna aleg un vin din soi românesc. Pentru vinurile albe, prefer Feteasca Albă. De exemplu, Feteasca Albă din gama DFR este un vin delicat, cu un buchet interesant de arome care amintesc de fragure de miere și piersicile albe. Gustul său armonios, cu o finețe naturală tipică și ușor mineral, este deosebit. Pentru vinurile roșii, Feteasca Neagră este întotdeauna pe primul loc. Vă recomand să încercați Feteasca Neagră din gama DFR, un vin suplu și plăcut, cu o structură intens elegantă și note olfactive delicate de prune și cireșe negre. Finalul este proaspăt și lung. Ambele vinuri sunt BIO și fac parte din prima gamă de vinuri lansate după achiziționarea cramei, DFR fiind noul acronim al cramei.