Cunoaște-o pe Ana Maria Tudose - directorul de vânzări al cramei Alira
Cum a început povestea ta cu vinul? A fost pasiune sau oportunitate?
Pentru a îmi cunoaște pasiunea, a fost mai întâi nevoie de oportunitatea de a o întâlni. Astfel în anul 2009, la o degustare în blind, în cadrul job-ului pe care îl aveam la acel moment, am descoperit vinul. Am fost fascinată că un pahar cu vin cuprinde în el o poveste, o viziune a unor oameni uniți de aceeași pasiune și creează o experiență unică pentru fiecare din noi, cei care ne bucurăm de el.
Când ai început la Alira și cum a fost evoluția? Ce te-a făcut să rezonezi cu acest brand?
Am cunoscut Alira într-un pahar de Cabernet Sauvignon care m-a impresionat. Nu știam nimic despre povestea Alira, însă ceea ce mi-a atras atenția, dincolo de calitatea vinului, a fost personalitatea acestuia și faptul ca avea o identitate. Se diferenția! Asumarea unei identități proprii și valorilor de brand: eleganță, calitate, pasiune și implicare, le-am perceput ca o dovadă de curaj și asumare și m-am regăsit în această viziune. Călătoria mea la Alira a început în 2015 când vinurile noastre erau foarte puțin cunoscute. A fost un drum plin de provocări și oameni speciali care m-au condus, atât pe mine, cât și vinul Alira la poziția pe care o avem astăzi în fața partenerilor și clienților noștri.
A fost greu să-ți câștigi respectul în branșă? Simți vreodată că “it’s a men’s world”?
Nu cred ca exista o rețetă specială pentru câștigarea respectului în funcție de branșă sau genul căruia îi aparții. Respectul din partea oamenilor vine ca o consecință a competențelor și comportamentului fiecăruia dintre noi. Este foarte important să oferim respect celora de la care așteptăm acest lucru și la rândul nostru să ne respectăm pe noi înșine. Este adevărat că în cadrul anumitor degustări, prezentări sau ședințe s-a întâmplat să fiu una dintre cele 2-3 femei sau chiar singura. Din punct de vedere numeric aș putea spune că “it’s a man’s world“, completată perfect de prezenta, profesionalismul și sensibilitatea doamnelor din domeniu.
Știm că în perioada asta a anului, producătorii de vin lansează noile vinuri pe piață. Voi pregătiți pe lângă asta și ceva special, ne spui mai multe despre noul produs Alira?
Anul acesta marchează un moment special pentru noi, o nouă etapă de dezvoltare și vom împărtăși acest lucru cu clienții noștri, așa cum știm noi cel mai bine: într-un pahar cu vin Alira. Și voi vorbi în premieră de noul produs pe care Alira îl adaugă portofoliului său.
Alira Aliento este o adiere care aduce un omagiu celor trei soiuri de struguri din podgoria noastră: Cabernet Sauvignon, Merlot și Fetească Neagră. Este un vin rosé complex și delicat în același timp ce cuprinde în simfonia gustului arome de grapefruit, zmeură, cireșe și note trandafirii. Clasic precum un vals în care perechea regală, Fetească Neagră - Cabernet Sauvignon se lasă purtată pe acordurile catifelate ale elegantului Merlot. Notele de prospețime sunt completate de imaginea produsului care vine într-un ambalaj cu totul spectaculos ce îmbină elemente de design actuale cu elementele clasice ale brandului cum sunt culorile sau ceara aurie.
Ce înseamnă lansarea unui nou produs din punct de vedere al pregătirilor, timpului necesar și al conceptului?
Atenția acordată unui produs nou este unul dintre pilonii principali ai succesului acestuia. Am început creionarea acestui proiect în urmă cu mai bine de un an, căutând să răspundem la două întrebări esențiale pentru noi: Ce își doresc clienții noștri? Ce dorim să transmitem clienților noștri?
Dezvoltarea unui produs este un maraton, o cursă de lungă durată plină de provocări, mai ales ca pe acest drum pot apărea obstacole neprevăzute într-o anumită etapă sau chiar în mai multe.
Cum vezi legătura dintre echipă și vinul nou?
Alira Aliento aduce în pahar, prin vin, sufletul echipei Alira. Este expresia pasiunii și spiritului care definesc această echipă. Fiecare membru și-a adus contribuția, de la inginerii din vie care au pus la dispoziție strugurii de cea mai înaltă calitate, vinificatorii, muncitorii din cramă care au lucrat la capișoanele handmade din ceară, colegii din vânzări care au contribuit la definirea conceptului, achiziții și design, fiecare element al acestui vin are amprenta echipei Alira.
Crezi că această lansare va fi mai grea în perioada aceasta decât în condiții normale?
Sigur este că această lansare va fi diferită, pentru că va fi în mediul online. Este o premieră și pentru noi, așa că este prematur acum să spun dacă va fi mai greu sau nu. Aveam un alt scenariu pentru aceasta lansare, însă contextul actual ne oferă oportunitatea de a ne adapta situației și de a face ceva nou. Ceea ce pot să spun este că vom depune toate eforturile pentru a transmite iubitorilor de vin același entuziasm și bucurie cu care noi am lucrat la acest produs.
Din cauza pandemiei și închiderii segmentului HORECA cât a scăzut business-ul Alira și în cât timp estimezi că se va redresa? Ce acțiuni gândiți în sensul ăsta?
Până la acest moment, am înregistrat o creștere cu 5% față de aceeași perioada a anului trecut, deși luna martie, începutul pandemiei, a avut o scădere considerabilă, în principal din cauza închiderii HoReCa. Această creștere se datorează, atât măsurilor luate de la momentul Covid19, respectiv dezvoltarea vânzărilor în zona de online prin site-ul propriu, cât și pe site-uri partenere, dezvoltarea portofoliului de clienți prin semnarea de noi contracte, direcționarea bugetelor de marketing către segmentul online în care am desfășurat mai multe campanii, cât și eforturilor pe care le depunem în mod constant în desfășurarea activității noastre din această perioadă.
Fiind o situație nouă despre care nu știm cât va dura sau cum va evolua este încă devreme să putem face niște estimări pertinente. Vom lua lucrurile pas cu pas, vom aplica în continuare măsurile care s-au dovedit a fi eficiente și ne pregătim să ne reîntâlnim cu clienții noștri în HoReCa, imediat ce acest lucru va fi posibil.
O întrebare deja clasică, când se deschide pentru vizite crama Alira?
Ne apropiem cu pași repezi de acest moment, pe care și noi, ca și clienții noștri îl așteptăm de ceva timp. Vom deschide porțile cramei începând din aceasta toamna.
Care este obiceiul tău de consum? Alb sau roșu? Cu ce soi rezonezi cel mai bine și de ce?
Vinurile roșii sunt, din punctul meu de vedere, mai complexe, mai spectaculoase, pot avea mai multe valențe. Acest lucru nu mă limitează în a aprecia și celelalte vinuri… mai puțin roșii, însă preferatul meu rămâne în continuare vinul roșu. Îmi plac cel mai mult vinurile care îmi aduc în pahar minunatul Cabernet Sauvignon, întotdeauna elegant, puternic și surprinzător.
Care este vinul care te-a impresionat cel mai mult de-a lungul timpului? De ce?
Pentru mine vinul este mai mult decât o experiență senzorială complexă. Este o arta, o poveste, o pasiune, iar Robert Mondavi – Cabernet Sauvignon mi le-a șoptit cel mai frumos, de fiecare data când am avut ocazia sa îl întâlnesc.
Ne împărtășești o întâmplare hazlie din experiența ta cu industria vinurilor?
Am primit la o degustare celebra întrebare despre ce pastile punem în vinuri, exact când prezentam Alira Concordia. Făcând legătura cu eticheta albastra a vinului, am răspuns, încercând să fiu cât de serioasa cu putința, ca da, punem o singură pastilă, ”pastila aceea albastră”. Reacțiile domnilor au fost dintre cele mai amuzante. Suntem într-o industrie în care fiecare întâlnire, prezentare poate avea un potențial amuzant și relaxant. Acesta este încă un motiv pentru care vinul a devenit una din pasiunile mele principale.