Cunoaște-l mai bine pe Chuck Cramer – Director of European Sales & Marketing Terlato Wines
RO
În primul rând îți mulțumim pentru că ți-ai făcut timp să ne răspunzi la câteva întrebări pentru proiectul nostru cu vinurile americane. Te invit să spui celor care ne citesc cine este Chuck Cramer și de ce activează în industria vinului. A fost pasiune sau oportunitate?
Vă mulțumesc că m-ați invitat să fac parte din proiect! Activez în industria vinului de 20 de ani. Background-ul meu constă în marketing sportiv deoarece înainte am lucrat în Mexico City în anii 90 din poziția de Country Manager pentru Converse Inc. Când m-am mutat la Paris în 1999, era evident că vinul are un rol important în cultura Franței și mi-am dorit să învăț mai mult. Prin urmare m-am înscris la școala de vin Cordon Bleu pentru a învăța mai mult despre vin. Am locuit în Paris doar 18 luni. De abia când m-am mutat la Londra în anul 2000 am decis să încep o carieră în domeniul vinurilor. La început, da, a fost o oportunitate de business dar vinul acum este o pasiune pentru mine.
Când privești Terlato Wines pare afacere imensă, dar fiecare companie are o esență. Poți descrie esența Terlato Wines în câteva cuvinte?
Terlato înseamnă pasiune. Terlato se mândrește cu cel mai bun portofoliu de vinuri premium din lume iar motto-ul nostru este ”Întotdeauna excepțional” ceea ce reprezintă și esența business-ului.
Care sunt din punctul tău de vedere cele mai interesante aspecte despre California ca regiune viticolă și de ce ar trebui să încerce oamenii vinurile produse aici?
California produce vinuri fabuloase și oferă diversitate. Vinurile sunt produse de-a lungul coastei Oceanului Pacific ceea ce crește calitatea vinurilor noastre. Pe lângă varietate de tipuri de sol, viile sunt plantate pe fundul văilor, pe munți și livrează excepțional de bine datorită climei ideale din California. Toate aceste aspecte se reflectă în produsul finit, în vinurile prin care poți gusta diversitatea acestui stat. Pentru a susține calitatea vinurilor, California mai vine și cu un stil de viață aspirațional care nu face decât să adauge valoare poveștii!
Ne poți spune ce vinuri preferi (din lume) în calitate de consumator, nu de specialist?
Prin prisma consumatorului prefer vinurile care au tendința să fie mai populare, corpolente, aromate, indiferent dacă vorbim de vinuri roșii, rose sau albe. Deși sunt înnebunit după vinurile din California, îmi plac foarte mult și Syrah-ul din nordul Rhonului și vinurile bazate pe Grenache din sudul Rhonului. De asemenea, sunt un mare fan al malului drept din Bordeaux, Pomerol, totuși, vinurile sunt destul de scumpe.
Una dintre întrebările recurente în această perioadă este despre pandemia Covid așa că trebuie să te întrebăm: cum a fost această perioadă pentru o companie de talia Terlato și cum ai resimțit-o tu personal?
Covid19 a afectat multe niveluri. Ne-a amenințat stilul de viață și prezintă o amenințare asupra vieților omenești, ceea ce este foarte trist. Din perspectiva de afaceri, a afectat puternic sector ospitalității mai ales în cele mai mult de patru luni în care lumea a fost complet izolată. Retailul probabil că a prosperat. Totuși, nu vom resimții pe deplin efectele pandemiei decât peste mai multe luni deoarece job-urile din sectorul Horeca riscă să dispară, adică exact în domeniul în care muncim. Este greu să fim martori la așa ceva.
Întorcându-ne la vinurile pe care le reprezinți, pe care le-ai văzut evoluând an de an, care este/sunt favoritele tale? De ce?
Asta e o întrebare grea! Chiar cred că toate vinurile pe care am norocul să le reprezint sunt foarte bune. Pentru a răspunde la această întrebare, voi selecta favoritul meu de la fiecare brand:
● The Federalist: The Visionary Zinfandel
● Big Max: Big Max Red Blend
● Chimney Rock: Cabernet Sauvignon Stags Leap District
● Dueling Pistols: Dry Creek Valley
● Rutherford Hill: Chardonnay
● Sanford: Sanford & Benedict Pinot Noir
● Hanna: Chardonnay
● Maxville: Cabernet Franc
Călătorești (și refuz să folosesc timpul trecut) destul de des în România promovând vinurile americane și conectându-te cu clienții români. Crezi că preferințele românilor în ceea ce privește vinurile s-au schimbat în ultimii ani? Le plac mai mult acum vinurile americane?
Chiar sper asta! România este o piață bună pentru noi și brandul nostru, Federalist. Îmi place să vin în România și să îi susțin pe prietenii noștri, cum ar fi George Chendi și Alma Tim. Alma Tim este un partener puternic care ne susține mult. Datorită eforturilor lor românii se educă și evoluează, fiind dispuși să cumpere vin mai scump, cum ar fi Federalist. Vinurile sunt excepționale și ajută mult și faptul că eticheta atrage consumatorul cu o poveste a Americii.
Care sunt diferențele între consumatorii români și cei din alte zone cu care ești familiar?
Îmi place că sunt direcți. Îți vor spune dacă le place sau nu. Nu se joacă!
Cum vezi România ca piață?
Strategic, România este o piață prioritară pentru noi. Există oportunități mari de creștere pentru brandurile noastre Federalist și Rutherford Hill. În plus folosim depozitul Alma Tim ca hub pentru distribuitorii care nu au capacitatea de a importa direct din California. Avem parteneri pe distribuție din Estonia, Malta și Bulgaria care se aprovizionează cu Federalist din București astfel că, datorită Alma Tim, putem livra și în aceste țări.
Ai sfătui un investitor să vină și să pornească o afacere în domeniul vinului în România? Ce fel de afacere? Cramă sau distribuție?
Asta e o întrebare foarte complexă și nu cred că pot răspunde fără să mă uit pe situațiile financiare ale fiecărui business. E nevoie de mulți bani și răbdare să începi o cramă. Vița de vie nu produce struguri primii 3 ani așa că ai nevoie de buzunare foarte adânci să începi un asemenea business.
La sfârșit te invită să împărtășești un gând cititorilor desprevin.ro
Site-ul vostru este fantastic. Numărul 1, îmi place că vinurile mele sunt pe pagina principală așa că vă mulțumesc! Oferiți consumatorilor multe informații, vinuri americane, poveștile din spate, interviuri și articole despre cramele din California. Site-ul vostru este foarte util pentru consumatorii care doresc să afle mai multe despre vinul californian, cramele și oamenii de acolo. Vă mulțumesc că m-ați lăsat să fiu parte din asta.
Chuck Cramer, Director of European sales & marketing, Terlato Wines
Pentru mai multe povești îl găsiți pe Chuck pe pagina podcastului ON THE ROAD with Chuck Cramer
Meet Chuck Cramer – Director of European Sales & Marketing Terlato Wines
First of all thank you for taking the time to answer our questions and be part of desprevin.ro in these two weeks! I invite you to tell our Romanian readers who Chuck Cramer is and why is he in the wine business. Was it passion or opportunity?
Thank you for having me as a guest. I’ve been in the wine business for 20 years. My background is sports marketing, having worked in Mexico City in the 1990s as country manager, Converse Inc. When I moved to Paris in 1999, it was very apparent that wine plays a huge role in the French culture, and wanted to learn more, so I enrolled in the Cordon Bleu’s wine school to learn more about wine. I only lived in Paris for 18 months. It was when I moved to London in 2000 that I decided to pursue a career in wine. At first, I saw this as a business opportunity; however, wine is now a passion.
When you see Terlato Wines as a business it seems huge, but every company has a core, so can you describe the core of Terlato Wines in just a few words?
Terlato equals passion. Terlato boasts the best luxury wine portfolio in the world, and our motto is “Always Exceptional” which is at the core of the business.
In your opinion what are the most interesting things in California (as a wine region) and why should people taste some of the wines produced here?
California produces amazing wines and offers diversity. Wines are produced along the coast of the Pacific Ocean which greatly enhances the quality of our wines. In addition to a variety of soil types, vineyards are planted on valley floors, on mountains, and perform exceptionally well due to California’s ideal climate. All of this is reflected in the finished product of the wine where you can taste the State’s diversity. To back up quality, California offers an aspirational lifestyle which adds to the story!
Can you reveal for us what wines do you prefer (from the world) as a consumer, not as a wine specialist?
As a wine consumer, I prefer wines that tend to be more mainstream....full bodied...full of flavour, whether it’s a red, white or rose wine. While I am crazy for California wine, I also love Syrah from the Northern Rhone and Grenache based wines from the Southern Rhone. I’m also a huge fan of the right bank in Bordeaux, Pomerol, however, the wines are pricey!
One of the „trendy” questions in this period is about the COVID pandemic, so I'm asking how was it for a company as big as Terlato this period and how did you as a person felt about it?
Covid19 has affected us on many levels. It has threatened our way of life and put people’s lives at risk which is very sad. From a business perspective, it has crippled the hospitality sector for the 4+ months that the world was in lockdown. Retail might have thrived; however, we won’t feel the side effects of this virus for months to come since jobs in the HORECA channel are at risk in the sector which we work...it’s sad to witness.
Returning to the wines that you represent, that you saw evolving year after year, which is/was/are/were your favourite/s? Why?
That’s a tough question to answer! I really believe that all the wines that I am fortunate to work with are all really, really good! To answer your question, I will select my favourite wine from each brand:
● The Federalist: The Visionary Zinfandel
● Big Max: Big Max Red Blend
● Chimney Rock: Cabernet Sauvignon Stags Leap District
● Dueling Pistols: Dry Creek Valley
● Rutherford Hill: Chardonnay
● Sanford: Sanford & Benedict Pinot Noir
● Hanna: Chardonnay
● Maxville: Cabernet Franc
You are (I don’t want to say were) travelling a lot to Romania promoting American wines and getting in touch with customers here. Do you think their preferences for wines have changed in the past years? Are they more found of the American wines?
I certainly hope so! Romania has been a really good market for us and our Federalist brand. I love travelling to Romania and supporting our good friends’ such as George Chendi, Alma Tim. Alma Tim is a really strong and supportive partner. As a result of their hard work, Romanians are trading up and spending more on a bottle of wine, such as The Federalist. The wines are outstanding, and it helps that the packaging engages the consumer with a story of America.
What are the differences between Romanian consumers and other regions that you might be familiar with?
I like their straight forwardness. They tell you what they like and don’t like. There is no messing around.
How do you see Romania as a market?
Strategically, Romania is a priority market for us. There is good opportunity for growth with our Federalist & Rutherford Hill brands. In addition, we use Alma Tim’s warehouse as a hub for distributors who are unable to ship from California. We have distributor partners in Estonia, Malta and Bulgaria who collect The Federalist in Bucharest so that we can enjoy distribution in these countries as well.
Would you advise an investor to come and open a wine business in Romania? What type of business? Winery or distribution chain?
That’s a loaded question and not sure that I can answer without looking at the financials of a specific business. It takes a lot of money to start a winery, for example, and also patience. Vines won’t produce wine for 3 years, so you’d need deep pockets to start a vine.
In the end we invite you to share a thought about wines with desprevin.ro aficionados.
Your website is awesome. Number 1, I like the fact that my wines are on your home page...so thank you! You offer the consumer loads of information....on American wine, back stories, interviews and on California wineries. Your website is a fantastic tool for Romanian consumer to learn more about California wine, its wineries and people. Thank you very much for letting me participate! Chuck Cramer, Director of European sales & marketing, Terlato Wines
For more stories follow Chuck on his podcast page - ON THE ROAD with Chuck Cramer