La profilul tău de Facebook scrie că ai absolvit Facultatea de Jurnalism. Cum ai ajuns de acolo să activezi în industria vinurilor? Ce te-a adus și ce te-a făcut să rămâi aici?
Ca să fiu mai exact, scrie Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, iar tocmai această știință a comunicării m-a făcut o persoana capabilă de a spune povești despre viață, companii și produse. Vinul are de toate, o zonă agricolă cu activități în natură, o zonă de vinificație modernă care îți oferă șansa de a modela viitorul produs dar și o zonă de comunicare pură, în care avem ocazia de a spune povestea acestei aventuri pe care o trăim timp de câțiva ani împreună cu un vin. Aici, la Licorna Winehouse, m-a convins tocmai șansa de a construi povestea unui vin și avantajul de a o lua de la zero în următorul an.
Ce înseamna Licorna Winehouse pentru tine? Ce-ți place cel mai mult aici?
Pentru mine Licorna Winehouse reprezintă șansa de a modela un vin de la butucul de strugure, până la poziționarea sa în meniul restaurantelor sau pe raft. Este o ocazie unică de a fi responsabil de fiecare stadiu al acestui proces îndelungat.
Care este vinul pe care-l bei cu cea mai mare plăcere de la Licorna Winehouse? Dar de la alți producători din România?
Sunt un mare iubitor al vinurilor roșii iar Licorna are un portofoliu bogat pe această zonă. Seria de monosepaje Serafim, Fetească Neagră, Cabernet Sauvignon și Merlot sunt preferatele mele. Pentru ocazii speciale avem oricând cupajul de Cabernet Sauvignon și Merlot, pe care îl găsim în Bon Viveur. În legătură cu alți producători, sunt un fan al vinificatorilor din Dealu Mare, iar vinurile produse aici au crescut enorm în ultimii ani și acest lucru ne provoacă an de an să fim și mai buni.
Cum a luat naștere Asociația Dealu Mare și ce proiecte dezvoltați?
Asociația Dealu Mare a luat naștere datorită nevoii de a excela într-o piață din ce în ce mai aglomerată. Încercăm să oferim motive noi de cumpărare clienților care își doresc de la an la an produse mai bune; aceasta este esența proiectului DOCG dezvoltat de Asociația Dealu Mare.
În plus, ne-am propus și începerea proiectelor dedicate oenoturismului în Dealu Mare. Cu aceasta ocazie, vă pot dezvălui că pe 22-23 August vom organiza EVADARE ÎN DEALU MARE, un proiect la care, personal, țin foarte mult. Iubitorii vinului vor avea ocazia sa viziteze timp de 2 zile 12 crame din regiunea Dealu Mare.
DOCG în Dealu Mare? Când alte țări renunță la această denumire voi o adoptați. De ce?
DOCG reprezintă în esență un set de reguli și o garanție. Aceste reguli pot sta la baza unor proiecte de vinuri excepționale, iar garanția poate aduce liniștea unui consumator obișnuit, știind că vinul achiziționat este de calitate. Intenția este de a provoca o întreagă regiune DOC (Dealu Mare în cazul de față) să producă un vin mai bun și-n același timp, unic. Cupajul gândit va avea minim 50% Fetească Neagră iar diferența va fi completată de Cabernet Sauvignon și Merlot. De la aceste minime condiții provocăm cramele din Dealu Mare să producă cele mai bune vinuri posibile. Minimum, vom avea expresia celor mai bune vinuri roșii posibile în Dealu Mare în anul respectiv. Maximum, vom putea produce un vin unic care va putea profila Dealu Mare printre marile regiuni producătoare de vinuri de calitate din lume.
Cum crezi că se va schimba piața vinurilor după pandemie? Pe voi cum vă schimbă perioada asta?
Cred că va trebui să ne adaptăm la un nou normal, iar acest nou normal este că trebuie să învățăm să trăim cu această pandemie pe termen lung. Vom sărbători mai puțin, vom ieși mai puțin și vom începe să apreciem din ce în ce mai mult o viață privată, cu prieteni mai atent selecționați. Toate aceste schimbări de comportament vor duce obligatoriu la o contracție a pieței de vin, fapt ce ne va afecta pe toți. Producătorii premium de vin se vor repoziționa și vor încerca noi canale de vânzare. Unii vor merge pe vânzarea online a vinurilor valoroase, alții vor încerca retailul modern, iar schimbările de pe acest canal sunt profunde și au loc de câțiva ani. Alții poate vor forța vânzarea directă de la crama. Răspunsul corect nu-l știm și probabil este o combinație între cele enumerate mai sus.
Ce noutăți pregătiți la Licorna Winehouse?
Licorna pregătește o sumedenie de surprize: un brand nou de monosepaje cu numele IDEALIST, o serie de ediții limitate sub brandul ANNO, Feteasca Neagră, Cabernet Sauvignon și Merlot dar și o ediție speciala de ANNO 5 Fetească Neagră 2017.
Care sunt challenge-urile unui producător de tip boutique în România, așa cum sunteți voi?
Cred că avem aceleași provocări ca toți ceilalți. Dezvoltarea identității cramei, construcția câtorva branduri de succes, lupta cu îngrijirea podgoriei, realizarea celui mai bun vin posibil și infirmarea unui sistem de distribuție național. La acestea adăugați încercarea de a creiona un viitor în turismul oenologic pe care îl considerăm un obiectiv strategic pe termen lung și cred că avem suficient de multe provocări pe masă.
O încurajare pentru iubitorii de vinuri?
Industria vinurilor din România va trece printr-o perioadă cruntă la capătul căreia iubitorii de vinuri se vor bucura de o calitate a vinurilor net superioară celor de acum pentru că doar cei mai buni vor naviga cu succes această perioadă.